スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

JLTより3つ

最近思うのが、論文を山のように読んでも、その量に流されて「この間読んだ内容はなんやったっけ。」となりがちだということです。というわけで、読んだ論文からメインポイントだけを抜き出して、書き留めておこうとおもって「論文」のカテゴリーをつくりました。なにもブログにせんでも‥という気はしますが、まぁコメントもらえるかもしれんし。

Yoko.M, "What really is fun for children studying EFL", Featured Speaker, JALT 2008, July, P32-34

Summary
子供が英語の勉強を楽しむ事ができる、ポイント。
1,Make identifying objects fun
2,TPR
3, Rhythmical songs and chants
4, Using English for real communication
5, Making unknown sounds
6, Reading on their own
7, Acting out
8, Having goals
9, Writing English (on their own)
10,Feeling like an independent user of English

Response
4, 8, 9, and 10 are interesting cuz I feel like there are interrelated somehow.

Scott Gardner, "Three ways humor helps in the language classroom", Reader's forum, JALT 2008, June, P11-15


Summary
生徒たちは人として楽しい先生に教えてもらうことで、前向きな姿勢になる。そして、英語のユーモアを実際に授業で教える事で、音声や文化をinductively伝えることができる。

The phonological Level
Q: What is black and white and re(a)d all over?
A: A Newspaper.

The semantic Level
Q: A plane crashed on the border of Colombia and Venezuela. Which country buried the survivors?
A: They didn't need to bury the survivors.

The culture level
Q:How do you know if you're at a Mormon wedding reception?
A: The bride's not pregnant, but the bride's mother is.

The warm-up
A: Doctor, doctor, please help me! Everywhere I touch on my body, it hurts.
B: Your finger's broken.

Reponse
For advanced level.

Paul,W."The younger, the wiser? Age effects on English language learning", JULT 2008, June, P17-20

Summary
Young students,esp.during CPH, have advantages on learning phonology and morpho-syntax. Teachers should not be reluctant to teach syntax and morphemes to them. Oler people need to overcome things those youngs do not have to deal with; anxiety and language attainment.

Response
I read this just to refine my understanding of "earlier inputs of English is better". It's kinda interesting that Paul says teachers should teach grammar to young students. We assume young kids are not intelligent enough to understand the complex system of English language at the early stage. Maybe, teachers should employ inductive approach that focuses on the grammar implicitly so that students actually do not realize what they are learning. I can already feel it's difficult when I even say that right now, but it seems to be worth trying.
スポンサーサイト

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

むさし

Author:むさし
FC2ブログへようこそ!

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR
上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。